31 Ιανουαρίου 2017

Τα τεράστια Στρατηγικά λάθη... Τι εισηγήθηκε ο ναύαρχος Χ.Λυμπέρης την νύχτα των Ιμίων και απέρριψε ο Κ.Σημίτης!



Αμέσως μετά την επιβεβαίωση της παρουσίας Τούρκων στην νησίδα, κι ενώ είχε χαθεί το ελικόπτερο ΠΝ21, ο Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Λυμπέρης, εισηγήθηκε τρεις τρόπους επιχειρησιακής αντιμετώπισης της κατάστασης στον Κώστα Σημίτη, προκειμένου να επιτευχθεί η ανακατάληψη του εθνικού εδάφους!




Η πρώτη πρόταση αφορούσε τον άμεσο ναυτικό βομβαρδισμό της νησίδας, η δεύτερη προέβλεπε την προσβολή της από αέρος με το πρώτο φως και η τρίτη την ανάληψη επιχείρησης ανακατάληψης με καταδρομείς!

Είναι εντυπωσιακό ότι ο Λυμπέρης ζούσε ακόμα στον "μικρόκοσμο" των Ιμίων, ενώ εκεί είχε χάσει το παιχνίδι σε πολιτικό επίπεδο και είχε ήδη τις πρώτες απώλειες σε άνδρες και μέσα.

Η πρώτη πρόταση θα οδηγούσε και τα τουρκικά πολεμικά να κτυπήσουν τους δικούς μας καταδρομείς στην ανατολική Ίμια και η δεύτερη δεν ήταν καθόλου βέβαια ότι θα είχε επιτυχία, αφού τα Ελληνικά μαχητικά θα είχαν να αντιμετωπίσουν τα τουρκικά αμέσως μόλις ξημέρωνε.

Το πλέον εντυπωσιακό είναι η παραδοχή Λυμπέρη ότι δεν μπορούσε να εκτελέσει νυκτερινό βομβαρδισμό! Δεν βρισκόμασταν στο 1974, αλλά στο 1996 και η Αεροπορία δεν είχε ακόμα την δυνατότητα νυκτερινού βομβαρδισμού!

Εν πάση περιπτώσει και οι δύο λύσεις θα οδηγούσαν σε γενικευμένη σύγκρουση. Άρα έπρεπε να ξεφύγουν οι επιτελείς από τον μικρόκοσμο των Ιμίων, να χτυπηθούν αμέσως όλα τα "λοκαρισμένα" τουρκικά πλοία και ταυτόχρονα να σηκωθούν και να κτυπήσουν τα τουρκικά αεροδρόμια τα μαχητικά μας εκείνη την στιγμή, μέσα στη νύχτα...

Ο πρωθυπουργός απέρριψε τις δύο πρώτες λύσεις και ζήτησε την άμεση ανάληψη ενέργειας αποβίβασης καταδρομέων στη νησίδα για σύλληψη των Τούρκων εντός 45 λεπτών. Αλλά όλα αυτά έπρεπε να γίνουν εντός δύο ωρών!

Ο Α/ΓΕΕΘΑ δήλωσε ότι αυτό δεν μπορούσε να γίνει. Δεν είχε μέσα και άνδρες κοντά. Η Κάλυμνος στα 7 μίλια ήταν "πολύ μακριά".

Στις 05.02΄ π.μ. το ΓΕΝ διατάζει την μη αποβίβαση των Ελλήνων βατραχανθρώπων.
Στις 05.04΄ π.μ. το ΓΕΝ διατάζει την «ΝΑΥΑΡΙΝΟ» F461 να ειδοποιήσει το ελικόπτερο να επιστρέψει.
Στις 05.05΄ π.μ. η «ΝΑΥΑΡΙΝΟ» F461 αναφέρει ότι έχει απώλεια επικοινωνίας με το ελικόπτερο. Γνωστοποιεί ότι στην τελευταία επικοινωνία το ελικόπτερο ανέφερε κατάσταση έκτακτης ανάγκης («emergency») και βρισκόταν 1,5 μίλι βόρεια του σημείου ενδιαφέροντος.
Στις 05.40΄ π.μ. επιτυγχάνεται συμφωνία απεμπλοκής με τη διαμεσολάβηση του αμερικανικού παράγοντα και κοινή απόφαση για επαναφορά στην προηγούμενη της κρίσης κατάσταση («status quo ante»). Συμφωνήθηκε η αποχώρηση του συνόλου των ναυτικών μονάδων και των δύο χωρών από την επίμαχη περιοχή. 
Στις 05.58΄ π.μ. το ΓΕΝ διαβιβάζει οδηγίες προς τη φρεγάτα «ΝΑΥΑΡΙΝΟ» F461 σε εφαρμογή των συμφωνηθέντων σε διπλωματικό επίπεδο. Δίδεται εντολή η κανονιοφόρος «ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ» P61 να απομακρυνθεί τελευταία από την περιοχή αφού παραλάβει τους Έλληνες βατραχανθρώπους και την σημαία.
Στις 06.10΄ π.μ. σημειώνεται η έναρξη απομάκρυνσης των ναυτικών μονάδων από την περιοχή των Ιμίων. Η Ελληνική πλευρά ισχυρίζεται ότι αποσύρει τη σημαία «για να την προστατέψει από τη βεβήλωση», ενώ ο Ρίτσαρντ Χόλμπρουκ αναφέρει ότι η υποστολή αποτελεί μέρος της συμφωνίας απεμπλοκής.
Στις 07.12΄ π.μ. το ΓΕΝ ζητά από τον «ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ» P61 να αρχίσει να επιβιβάζει τους βατραχανθρώπους από την ανατολική Ίμια. Ζητά επίσης επιβεβαίωση ότι οι τουρκικές ναυτικές μονάδες απομακρύνονται σταδιακά από την περιοχή.
Περί τις 08.00΄ το πρωί στην περιοχή δυτικά της Ικαρίας και συγκεκριμένα από Ψαρά μέχρι δυτικά της Πάτμου, είχαν αναπτυχθεί οι τουρκικές φρεγάτες «TURGUT REIS» F241 τύπου MEKO-200 Track I και «AKDENIZ» F278 τύπου Knox και τα αντιτορπιλικά «YUCETEPE» D345 τύπου FRAM και «PIYALE PASA» D350 τύπου FRAM εξοπλισμένο με κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας-επιφανείας Harpoon. Όλα είχαν εξέλθει τις βραδινές ώρες της 30ης Ιανουαρίου από τα Στενά του Ελλήσποντου.

Όλα αυτά ήταν υπόθεση τριών λεπτών από την υπέρτερη Ελληνική ναυτική δύναμη. 
Ποτέ δεν θα μάθουμε αν χτυπούσαμε τι θα γινόταν. Αλλά αν χτυπούσαμε έπρεπε να προσβληθούν ταυτόχρονα και τα τουρκικά αεροδρόμια, τουλάχιστον. Αν όχι και τα στοχοποιημένα τουρκικά στρατηγικά σημεία... 

Σε διαφορετική περίπτωση θα αφήναμε την υπέρτερη τουρκική Αεροπορία λόγω της ύπαρξης των AIM-120A να κυριαρχήσει στις αερομαχίες και των AGM-88B HARM να καταστρέψει το Ελληνικό δίκτυο αεράμυνας, όπλα που εμείς δεν είχαμε!

Και αυτό θα πρέπει να το θυμούνται όλοι: Τα τουρκικά αεροδρόμια, σε οποιαδήποτε περίπτωση πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος μας! Oλα τα άλλα έπονται...

defencenet.gr
_________________
Ακολούθησέ μας στην σελίδα μας στο Facebook

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...