14 Αυγούστου 2016

14 Αυγούστου 2005: Τραγωδία "HELIOS" (Συγκλονιστικό βίντεο)



Στις 14 Αυγούστου του 2005, ο "Ήλιος" έκοψε τόσο άδικα το νήμα της ζωής 121 ανθρώπων, μεταξύ των οποίων και ανήλικα παιδιά.
Η μοιραία πτήση 522 (HCY 522) της κυπριακής εταιρείας Helios Airways με αεροσκάφος τύπου Boeing 737-31S, απογειώθηκε στις 9:07 το πρωί από το αεροδρόμιο Λάρνακας. Εκτελούσε ένα από τα κλασικά δρομολόγιά του: Λάρνακα-Πράγα με ενδιάμεσο σταθμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας.




Στις 09:37 εισήλθε στο FIR Αθηνών, όπου έγινε αυτομάτως η ταυτοποίηση του αεροσκάφους στο ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Ελλάδας. Στις 10:07 ο Πύργος Ελέγχου του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επιχείρησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για να αρχίσει η διαδικασία καθόδου, χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση. Ο Πύργος Ελέγχου συνέχισε τις επανειλημμένες κλήσεις και στην συχνότητα κινδύνου, χωρίς να καταστεί δυνατή η επικοινωνία.

Στις 10:20 ο ελεγκτής της εναερίου κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τηλεφώνησε στο αεροδρόμιο Λάρνακας, απ’ όπου ενημερώθηκε ότι είχε αναφερθεί πρόβλημα στο σύστημα κλιματισμού του αεροσκάφους.

Λίγα λεπτά αργότερα, το αεροσκάφος χωρίς να επικοινωνεί, άρχισε να κάνει δεξιόστροφους κύκλους γύρω από την περιοχή Κέας, Κύθνου.

Στις 10:30 αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας τίθενται σε ετοιμότητα και στις 10:55 απογειώνονται από την Αγχίαλο δυο F - 16.

Στις 11:25 οι πιλότοι των F-16 πλησιάζουν σε κοντινή απόσταση. Ο χειριστής του πρώτου F-16 διαπίστωσε ότι ο συγκυβερνήτης ήταν πεσμένος στο πιλοτήριο, ίσως λιπόθυμος, ενώ ο κυβερνήτης δε βρισκόταν στην θέση του. Στην οπτική επαφή τους, οι χειριστές των πολεμικών αεροσκαφών διαπίστωσαν ότι οι μάσκες οξυγόνου στην καμπίνα του αεροσκάφους ήταν ενεργοποιημένες, ενώ διέκριναν ένα άτομο στο πιλοτήριο, το οποίο επιχείρησε ανεπιτυχώς να ανακτήσει τον έλεγχο του αεροσκάφους. Κατευθυνόμενο προς Εύβοια, σε κάποια στιγμή το αεροπλάνο έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου, ο οποίος είχε γνώσεις πιλότου, να προσπαθεί ανεπιτυχώς να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους!


Λίγα λεπτά αργότερα, τα καύσιμα του αεροπλάνου άρχισαν να τελειώνουν. Στις 11:50 σταμάτησε να λειτουργεί ο αριστερός κινητήρας, ενώ στις 12:00 σταμάτησε και ο δεξιός. Πέντε λεπτά αργότερα, το αεροσκάφος, με τους 121 επιβαίνοντες συνετρίβη 2,5 χιλιόμετρα έξω από το Γραμματικό, σε ορεινή, μη κατοικημένη περιοχή.

Από την σφοδρή πτώση του αεροσκάφους, ξεσπά πυρκαγιά που παίρνει διαστάσεις και καίει την γύρω δασική περιοχή.

Στις 12:51 κατέφθασαν στον τόπο του δυστυχήματος τα πρώτα ασθενοφόρα και λίγο αργότερα πυροσβεστικά οχήματα.

Όταν η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο, άρχισε η περισυλλογή των νεκρών...



Θρήνος και τριήμερο εθνικό πένθος

Της σύγκρουσης ακολούθησαν στιγμές αρχαίας τραγωδίας, με συγγενείς που μάθαιναν για το δυστύχημα να τρέχουν με απόγνωση στο αεροδρόμιο Λάρνακας για να μάθουν αν οι δικοί τους άνθρωποι βρίσκονταν ανάμεσα στα θύματα.

Ψυχολόγοι έσπευσαν στους χώρους του αεροδρομίου για να στηρίξουν τους συγγενείς. Ο τραγικός κατάλογος με τους 121 νεκρούς του δυστυχήματος, δόθηκε στην δημοσιότητα ώρες αργότερα, με αισθητή καθυστέρηση, η οποία αποδόθηκε στα ελλειπή στοιχεία που είχε δώσει η εταιρία HELIOS. Η εικόνα τραγική!

Τουλάχιστον δέκα οικογένειες ξεκληρίστηκαν, ενώ πολλά παιδιά έχασαν και τους δύο γονείς τους. Από τους συνολικά 121 νεκρούς, οι 22 ήταν ανήλικα παιδιά, 103 από τους επιβάτες ήταν Κύπριοι, αρκετοί Αρμενικής καταγωγής και 12 Ελλαδίτες. Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν Γερμανός, ενώ τα υπόλοιπα πέντε μέλη του πληρώματος ήταν Κύπριοι.

Ακολούθησε θρήνος και οδυρμός, ενώ αρκετοί εκ των συγγενών βρήκαν την δύναμη να μεταβούν στην Αθήνα για το μακάβριο έργο της αναγνώρισης των δικών τους ανθρώπων. 

Στην Κύπρο κηρύχτηκε τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα της τραγωδίας, ενώ οι σημαίες της Κυπριακής Δημοκρατίας σε όλα τα κυβερνητικά κτίρια κυμάτιζαν μεσίστιες.

Οι επιβάτες ήταν ζωντανοί κατά την σύγκρουση

Από το σημείο συντριβής ανασύρθηκαν 118 πτώματα, στο μεγαλύτερο μέρος τους απανθρακωμένα από την πυρκαγιά που ξέσπασε μετά την συντριβή.
Όπως προκύπτει από την ιατροδικαστική έρευνα, ο θάνατος των συγκεκριμένων επιβατών προήλθε μόνο κατά την συντριβή του αεροπλάνου στο Γραμματικό και όχι νωρίτερα. Ωστόσο, οι ιατροδικαστές, δεν ήταν σε θέση να απαντήσουν αν είχαν τις αισθήσεις τους ή όχι και ακόμη αν ήταν σε κατάσταση ψύξης πριν από την πρόσκρουση, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν μετά από αυτή. Οι τοξικολογικές εξετάσεις δεν έδειξαν να υπήρχε κάποια ουσία που μπορεί να ανέπνευσαν ή να κατάπιαν. Η αναγνώριση των πτωμάτων έγινε κυρίως μέσω σύγκρισης του DNA τους με δείγματα από συγγενείς πρώτου βαθμού. Όσα αναγνωρίστηκαν, μεταφέρθηκαν και τάφηκαν στην Κύπρο.







Δικαστικές διαδικασίες σε Κύπρο και Ελλάδα

Η δίκη πέντε στελεχών της εταιρείας (Ανδρέα Δράκου, εταιρεία A Jet Aviation, Δημήτρη Πανταζή, Γιώργου Κικκίδη και Γιάνκου Στοϊμένοφ) με κατηγορίες ανθρωποκτονίας και πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης ή επικίνδυνης πράξης, ξεκίνησε στην Λευκωσία στις 17 Σεπτεμβρίου 2009.

Δύο χρόνια αργότερα, στις 21 Δεκεμβρίου 2011, το Κακουργιοδικείο έκρινε, ότι το κατηγορητήριο "είναι ατεκμηρίωτο, αφού δεν υπάρχει μαρτυρία, η οποία να τους συνδέει με την τραγωδία", αθωώνοντας τους κατηγορούμενους.

Στο άκουσμα της απόφασης, συγγενείς των θυμάτων αντέδρασαν έντονα, αμφισβητώντας την ορθότητα της απόφασης... 



sigmalive.com
documentingreality.com
_____________
Ακολούθησέ μας στην σελίδα μας στο Facebook

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...