14 Οκτωβρίου 2016

14 Οκτωβρίου 2004: Συντριβή δύο μαχητικών F-16 στο Πήλιο! Νεκροί και οι τέσσερις χειριστές... (φωτογραφίες)



Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, δύο διθέσια μαχητικά τύπου F-16, τα οποία επέστρεφαν από εκπαιδευτική πτήση στο Αιγαίο, συνετρίβησαν περίπου 2 χιλιόμετρα από το χωριό Άγιος Λαυρέντιος, σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων.
Είχαν απογειωθεί στις 2 και 7 λεπτά το μεσημέρι από την 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο και απείχαν λίγα μόλις λεπτά από την προσγείωσή τους, όταν στις 3 το μεσημέρι χάθηκαν από τα ραντάρ...



Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση για τον εντοπισμό τους! Ταυτόχρονα με την συντριβή, ενεργοποιήθηκε από το ένα αεροσκάφος το σήμα της εγκατάλειψης, αλλά όπως εκτιμάται, αυτό έγινε αυτόματα με την πρόσκρουση και δεν ήταν αποτέλεσμα ενέργειας κάποιου από τους άτυχους χειριστές.

Το απόγευμα, ελικόπτερο Super Puma εντόπισε συντρίμμια των αεροσκαφών περίπου 2χλμ βορειοανατολικά του Αγίου Λαυρεντίου, στο Πήλιο.



Στο σημείο έσπευσαν επίγεια τμήματα, ενώ στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συμμετείχαν ελικόπτερα A-205, Super Puma, ένα μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 και πεζοπόρα τμήματα.


Οι έρευνες για τον εντοπισμό των αεροσκαφών συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα, μόνο όμως από πεζοπόρα τμήματα, καθώς οι από αέρος έρευνες σταμάτησαν λόγω της πυκνής νέφωσης και της ομίχλης που επικρατεί στην περιοχή.


Από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώθηκαν τα ονόματα των αγνοουμένων πιλότων. Πρόκειται για τους: 

- Επισμηναγό Κομματά Ιωάννη 37 ετών, από τον Λαγκαδά.
- Σμηναγό Σιούτα Αθανάσιο 33 ετών, από την Καλαμπάκα.
- Υποσμηναγό Αντωνόπουλο Γεώργιο 28 ετών, από τον Βόλο.
- Υποσμηναγό Λυκούδη Γεώργιο 28 ετών, από το Αργοστόλι.

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2004

Νεκροί εντοπίστηκαν το πρωί (15 Οκτωβρίου) οι τέσσερις χειριστές των δύο F-16 που συνετρίβησαν χθες Πέμπτη σε πλαγιά κοντά στο Πήλιο!


Ανακοίνωση για το δυστύχημα εξέδωσε το μεσημέρι της Παρασκευής το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, σύμφωνα με την οποία «το πρωί οι ομάδες έρευνας και διάσωσης εντόπισαν τα συντρίμμια και του δευτέρου αεροσκάφους σε μικρή απόσταση από το πρώτο. Από την έρευνα που ακολούθησε και τα ευρήματα προκύπτει ότι δεν υπάρχουν επιζώντες!».

Ήδη από χθες έχει συγκροτηθεί η επιτροπή διερεύνησης η οποία εξετάζει τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του ατυχήματος.

Εκτιμήσεις για τα αίτια

Όσον αφορά στις συνθήκες του δυστυχήματος, εκτιμάται ότι η συντριβή των δύο μαχητικών οφείλεται σε «παραίσθηση» που έπαθε ο αρχηγός του σχηματισμού των δύο διθέσιων F-16 μέσα στα σύννεφα. Οι πρώτες εκτιμήσεις λένε ότι τα δυο αεροσκάφη πέφτοντας στην χαμηλή νέφωση που επικρατούσε στην περιοχή προσέκρουσαν στην πλαγιά υπό μικρή γωνία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα, τα δύο μαχητικά F-16 καρφώθηκαν σε πλαγιά του Πηλίου, δύο χλμ πάνω από την κοινότητα Άγιος Λαυρέντιος, όταν ο χειριστής του πρώτου από τα δύο αεροσκάφη του σχηματισμού παρέκκλινε της πορείας που είχε δηλώσει ότι θα κάνει, για να παρακάμψει το βουνό.

Δηλαδή ο πιλότος νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή! Έτσι «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί στο βουνό, όπως και οι συνάδελφοί του που τον ακολουθούσαν «στα τυφλά».

Αξιωματούχοι της Αεροπορίας βασίζουν την εκδοχή αυτή στην ανάλυση μιας σειράς δεδομένων, όπως τα σημεία όπου βρέθηκαν τα συντρίμμια των αεροσκαφών, η θέση από την οποία μίλησε για τελευταία φορά ο πιλότος με το ραντάρ και η πορεία που περιέγραψε ότι θα κάνει για να φτάσει από το Βόρειο Αιγαίο, στην βάση του στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Νέα Αγχίαλο Μαγνησίας.

Από την πρώτη αυτή εξέταση επιτελείς του ΓΕΑ είδαν ότι το αεροσκάφος (και πιθανότατα και το δεύτερο) παρέκκλινε της πορείας του κατά 29 μοίρες.

Πάντως, η εκδοχή αυτή δεν είναι η μόνη που εξετάζεται. Δεν αποκλείεται λοιπόν και το ενδεχόμενο σύγκρουσης των δύο αεροσκαφών μεταξύ τους όσο και η περίπτωση να προκλήθηκε βλάβη στο πρώτο και να ακολούθησε στην μοιραία πορεία και το δεύτερο, αφού πετούσαν σε κλειστό σχηματισμό.

****


Επισμηναγός Ιωάννης Κομματάς



Δεν υπάρχει φωτογραφία και βιογραφικό 

Σμηναγός Αθανάσιος Σιούτας

Δεν υπάρχει φωτογραφία και βιογραφικό

Υποσμηναγός Γεώργιος Αντωνόπουλος



Γεννήθηκε στον Βόλο Μαγνησίας το 1977.
Εισήλθε στην Σχολή Ικάρων τον Σεπτέμβριο του 1996 και αποφοίτησε τον Ιούλιο του 2000 με τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού.

Έτσι πραγματοποιήθηκε η μία από τις δύο μεγάλες του αγάπες. Η πρώτη τα αεροπλάνα, την οποία μπορεί να ενίσχυσε το ότι ο πατέρας του υπήρξε τεχνικός της αερπορίας. Η δεύτερη η κολύμβηση, στην οποία ανάλωνε τον ελεύθερο χρόνο του με αρκετές διακρίσεις.

Υπηρέτησε ως χειριστής αεροσκαφών Α-7Η στην 115 Πτέρυγα Μάχης (Χανιά) και 116 Πτέρυγα Μάχης (Άραξος) στον ίδιο τύπο αεροσκαφών.
Το καλοκαίρι του 2003, μετατέθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης (Νέα Αγχίαλος) και αφού εκπαιδεύτηκε σαν χειριστής αεροσκαφών F-16C/D, τοποθετήθηκε στην 330 Μοίρα.



Υποσμηναγός Γεώργιος Λυκούδης



Ο Γεώργιος Λυκούδης ήταν γιος ιερέα και καταγόταν από τα Βλαχάτα του Δήμου Λειβαθούς της Κεφαλλονιάς.

Δορυφορική/Αστρονομική Βάση Αίνου Κεφαλληνίας «Υποσμηναγός Γεώργιος Λυκούδης».

Στην μνήμη του Υποσμηναγού Γεωργίου Λυκούδη, του Κεφαλλονίτη χειριστή μαχητικού F-16, τιμάται η διαχρονική εθνική συμβολή της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία παραχώρησε τις ορεινές εγκαταστάσεις της στον Αίνο για τον σκοπό της δημιουργίας του αστεροσκοπείου το 1999.


****
Επισμηναγός Ιωάννης Κομματάς 
Σμηναγός Αθανάσιος Σιούτας
Υποσμηναγός Γεώργιος Αντωνόπουλος
Υποσμηναγός Γεώργιος Λυκούδης

Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι

****

news.in.gr
_______________
Ακολούθησέ μας στην σελίδα μας στο Facebook

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...