11 Αυγούστου 2016

11 Αυγούστου 2010: Ατύχημα Ε/Π AB-205 στην Ανάφη. Ο Κυβερνήτης καταφέρνει να σώσει Ελικόπτερο και πλήρωμα! (φωτογραφίες)


Έχει αποδοθεί σε θαύμα το γεγονός ότι στις 11 Aυγούστου 2010 διασώθηκε το πλήρωμα του Ελικοπτέρου Έρευνας και Διάσωσης που παρουσίασε μηχανική βλάβη και προσγειώθηκε ανάμεσα σε βράχια στην Aνάφη, αντί να καταπέσει στην θάλασσα. Όσοι δεν πιστεύουν σε θαύματα, λένε πως η ψυχραιμία του κυβερνήτη Προκόπη Δημητρού έσωσε το πλήρωμα αλλά και το ελικόπτερο από βέβαιη πτώση. Σίγουρα αυτοί που έζησαν το περιστατικό όταν κλείνουν τα μάτια τους θυμούνται...



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΠΟΧΗΣ

Κατάσταση υψηλού κινδύνου εξελίχθηκε λίγα λεπτά μετά τις 09.00 το πρωί για ένα Ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, όταν μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, "κράτησε" ο κινητήρας και το ελικόπτερο πήρε "βουτιά" για το πέλαγος, μέχρις ότου να καταφέρει ο Κυβερνήτης του να ανακτήσει τον έλεγχο λίγα λεπτά πριν συντριβεί. 



Το Ελικόπτερο είχε απογειωθεί στις 09.07 από την Σαντορίνη. Στις 09.24 κτύπησε κόκκινο το λαμπάκι του master caution και άρχισε να κινείται ανεξέλεγκτα. Για καλή τύχη του πιλότου (ο οποίος έτσι ή αλλιώς έδειξε εξαιρετική ικανότητα και ανακλαστικά) ένα μίλι από την Ανάφη υπήρχε μία επίπεδη ξέρα έκτασης λίγων τετραγωνικών μέτρων (!), όπου και κατάφερε με αυτοπεριστροφή να το προσγειώσει.

O Κυβερνήτης Προκόπης Δημητρός και ο Συγκυβερνήτης Αργύρης Μανουσάκης
Το Ελικόπτερο άγγιξε το έδαφος και αμέσως οι χειριστές του πετάχτηκαν έξω και κατάφεραν να προσδέσουν τους έλικες αφού υπήρχε κίνδυνος να παρασυρθεί από τους ισχυρούς ανέμους που φυσούν στην περιοχή. Έσπευσε και ελικόπτερο AS-331 Super Puma, αλλά ευτυχώς δεν χρειάστηκε να κάνει τίποτα περισσότερο από το να πιστοποιήσει ότι το πλήρωμα ήταν καλά στην υγεία του και το ελικόπτερο είχε διασωθεί.

****

Στο καφενείο της 358 Mοίρας στην Eλευσίνα, Κυβερνήτης και Συγκυβερνήτης διηγούνται την περιπέτεια που έζησαν και χαμογελούν. 


«Είμασταν τυχεροί που είχαμε Κυβερνήτη τον Π. Δημητρό», λέει ο νεαρός πιλότος A. Mανουσάκης. H συντριπτική πλειονότητα των πιλότων στην Mοίρα τον αποκαλεί «δάσκαλο». Άλλωστε, έχει στο ενεργητικό του χιλιάδες ώρες πτήσεις με μαχητικά αλλά και ελικόπτερα. Kαι δεν είναι μόνο αυτό. Έχει εγκαταλείψει ένα φλεγόμενο Φάντομ F-4 το 1984 στον Άραξο όταν το αεροσκάφος είχε πιάσει φωτιά και στις δύο μηχανές και οι πιλότοι χρησιμοποίησαν το αυτόματο σύστημα εκτίναξης και το εγκατέλειψαν φλεγόμενο.

Το «μυστικό» της επιτυχίας, σε αυτές τις κρίσιμες καταστάσεις, είναι όχι μόνο η πείρα, αλλά οι αμέτρητες ώρες εκπαίδευσης των πιλότων. Τόσο ο νεαρός Υποσμηναγός όσο και ο έμπειρος Κυβερνήτης είχαν εκπαιδευτεί σε εικονικές αναγκαστικές προσγειώσεις ελικοπτέρων.

Κατά την διάρκεια της εκπαιδεύσεως, σβήνουν τον κινητήρα του ελικοπτέρου και το αφήνουν να πέφτει ώστε να προσομοιάζει σε πραγματική κατάσταση ανάγκης και επιχειρούν να εφαρμόσουν τα μέτρα που προβλέπονται για τη διάσωση όχι μόνο της ζωής τους, αλλά και του ελικοπτέρου. 

Φωτογραφίες: Zωή Χατζηγιαννάκη
drflight.blogspot.gr
____________________
Ακολούθησέ μας στην σελίδα μας στο Facebook

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...